Fin höstdag

(Fredag)
 
Höst är fint. Vart tvungen att ta en massa mobilbilder när jag och hetto skrittade i skogen.
 
 
Haha nästan synd att man inte har med sig kameran jämt, dessa är ju inte speciellt fina.
 

Tog och travade lite runt gropen och så, tog dessutom en galoppfattning när hon inte riktigt var beredd så hon var alltså inte supertaggad. Tog dock galoppfattning bra!
 
Skrittade efter galoppen för att lugna ner henne. När vi skulle trava körde hon bara upp huvudet och passade, bröt av till skritt varje gång så till slut gick det. Hon gjorde samma sak i backen där jag tänkt galoppera. Tog ner henne i skritt igen varje gång tills hon hade en takt i traven, då fick hon galoppera och hon hade då en riktigt bra galopp.
 
Efter det här blev hon lite dampig, red runt lite mer och biland vägrade hon gå osv som hon gjorde förut. Dock så fick hon aldrig för sig att ställa sig och försöka få av mig som hon gjorde hela tiden då ;)
 
Såg en lastbil och en fyrhjuling när vi var längst upp på gropen så red åt det motsatta hållet genom skogen hemmåt. Ville få en ordentlig trav innan vi slutade så gick upp för en sista backe. Det var ju bara att drömma om trav där, försökte allt möjligt men det gick absolut inte. Längst upppå backen fick hon dock rätt fin trav några gånger så då kände jag mig nöjd sen gick vi hem.
 
Hade faktiskt inte förväntat mig så mycket av detta pass då jag har sjuk träningsvärk i hela kroppen från lektionen på Erik i torsdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0