Balansträning Erik torsdag

Fick rida Erik igen, nu på dressyren, kul! Vi skulle ha balansträning, toppen tänkte jag. Behövs ju...
 
I början gjorde vi lite uppvärmning på oss själva. Vi gjorde bl.a. grodan, haha jag kom ihåg hur dålig jag var på det första gången jag gjorde det! Gick typ inte ens! Nu gick det dock utan problem ;)
 
Blev lite besviken först när jag insåg att jag insåg att man måste ha halsförlängaren på Erik, inget roligt ju... Den gör ju liksom "allt jobb". Men det var dock himla bra just den här lektionen när vi skulle rida utan stigbyglar eftersom han får mycket skönare steg då.
 
Började med att trava och rida lätt utan stigbyglar. Sen stod vi upp två steg och satt ner ett. Hade sån mjölksyra i låren så jag ville typ dö en stund.. Just då är det skönt att bara sitta ner i traven utan stigbyglar! Sedan gick vi in på volterna och jobbade i skritt trav och galopp. Var lite nervös för galoppen men det gick sjukt bra, han hade sån himla skön galopp. Det är ju bara att se till så att man har lite driv så dom inte gör ett oväntat avbrott :)
 
Vi tränade lite galoppfattningar från skritt med. Gick himla bra, Erik blev lite pigg där mot slutet faktiskt.
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag red mycket bättre utan stigbyglar! Kom mycket djupare ner och blev mer aktiv hela jag i sitsen. Träningsvärk? Ja, värre än någonsin. Överallt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0