Uteritt

Försökte ta med mig det Bea sa till mig i måndags idag när jag red ut och det gick riktigt bra! Försökte få till en bra kontakt i munnen på henne vilket vi haft lite problem med. I början tyckte hon inte riktigt att det skulle vara så men jag sa att "såhär ska det visst vara" (efter galopperna när jag brukar behöva ta lite mer i henne så går det ju liksom). Hon hade ett jättebra stöd efter det, lite hög form och så men huvudsaken vi hittar nånting som funkar ute i naturen ;)
 
Tänkte också på att göra ordentliga övergångar från skritt till trav vilket var super effektivt. Hon gjorde helt okej övergångar för att vara ute men det smittade av sig på traven sen som var om än något ökad men med bra kontakt, inge "dragkamp" alls och framförallt inget pass! :) Om det blev en dålig och kaosig övergång och traven blev dålig så började vi bara om igen.
 
I galoppen fokuserade jag på att försöka samla henne lite. Gick sådär (varför springa långsamt när man har en raksträcka framför sig liksom? ;)) så började istället få henne att jobba i form. Gick jättebra och även fast galoppen var snabbare än på bana så drog hon inget alls och jobbade bra i stället! :)
 
Gjorde något roligt och busigt också och försökte trava uppför en sandbacke vi brukar klättra i men Ghetto fick aldrig till traven så hon typ hoppade uppför backen istället, haha roligt.
 
 
Mysbild från i somras när jag skulle hämta in henne. Quix och Ghetto låg ner och sov medan baron vaktade dom :) mobilbild från instagram, därav kvalitén!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0