here we go again

Eftersom mobilen inte hängde med i nya blogg.se så blir tyvärr detta inlägg bildlöst! Om datorn håller så blir det istället bilder ikväll eller imorrn...
 

Men idag var det iaf ridning på schemat. Ridningen ha rju inte gått så bra sedan flytten men det är ju inte så konstigt heller, att titta på allt annat istället för att lyssna är ju mycket roligare när man är ny. Så tänkte idag innan vi for ut att "Det får gå som det går, och går det inte så gör det inte det. Det kommer." Förväntade mig att det skulle bli halvtaskig trav och spänd häst alltså, speciellt med tanke på blåsten.
 
Så blev det också, i början. Ghetto var jättespänd men hon fick skritta på i sin egen takt på långa tyglar ändå. jag hade ju liksom bestämt mig..;) Så körde lite uppvärmning med trav-skritt övergångar. Gick väl sådär. 
 
Efter att vi hade skrittat en lång bit igen och kommit in på en ok väg i skogen igen där man kan trava lite så gjorde vi det. Och oj vad fin hon var! Släppte efter allting och betedde sig som hon aldrig gjort annat. Jag blev jätteglad och överberömde henne så fort hon gjorde som jag ville, haha.
 
Eftersom allt gått så bra och vi travat på ett tag i den där fina traven så tog vi ett slarv varv runt en pytteliten skog där hon bara fick springa på lite och hoppade över en liten gren över en stig påväg hem. Kul tyckte Ghetto!
 
Sista biten hem mötte vi också en 4 årig travhäst som tydligen visste om Ghetto. Vi följdes åt och snackade ett tag, lite kul med nån som har samma takt i skritten som Ghetto ungefär, hehe...
 
Iaf jättelyckat pass idag! Ikväll ska Bea med och kolla läget och sen kommer Quixtep så då ska vi släppa ihop hästarna. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran utifall det skule bli lite mer action... Dock inget jag hoppas på. Men miljön runt hagen är så fin så det skulle va kul att få några fina bilder iaf!
 
So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0