första ridturen ensamma

Var ju ut med Emma igårkväll när jag och mamma for till stallet igen. Det gick bra, Ghetto var ju såklart lite spänd och så men jag tror hon tyckte det var bra att kunna gå och skydda sig bakom Baron.
Imorse red jag ut ensam. Det var ju en helt annan historia, haha. Har aldrig sett henne så uppspelt. Red nästan samma sväng som igår men kortare. Och skrittade dessutom hela vägen, kändes lättast så.
Ghetto har förövrigt blivit en tvärtom-häst mot för vad hon var. Oroade mig lite för att hon skulle vara elak mot Emma imorse men hon hade tydligen varit jättesnäll, kul! Och ute är hon spänd och nervös mest hela tiden, inte som i Gerdal där hon lunkar på med huhvudet i marken. Men det kommer väl.

Var nyss på rusta och köpte en hink och en diskborste. Tänkte köpa en svamp med men det fanns inte. Inte utan bilvax i iaf och vad jag vet är Ghetto inte i behov av nåt bilvax. Tror jag tänker införa som ny trend att ha hink istället för väska. Hur snyggt?! Folk som sett mig efter vägen måste iaf trott att jag skulle storstäda eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0