Galoppträning

Har börjat jobba mer med galoppen nu sen Bea var här och taggade mig! Till en början sprang hon bara när jag gjorde galoppskänkel men det går bättre och bättre, hon lär sig verkligen fort. Har fått några riktigt okej fattningar sen i lördags, känns super bra! Då vet man att hon börjar förstå vad som är frågan om. 
 
Idag for jag en sväng på planen med Julia och Baron. Ghetto var superstressad både igår och idag så det kändes bra att vi skulle till planen och dessutom ha Baron med, då är det väldigt liten chans att hon stressar upp sig. Och det gjorde hon inte heller! Men nästa gång jag rider till planen får det nog bli en svalare dag eller på kvällen, höll typ på att dö ett tag. Men Ghetto var riktigt duktig, mycket mindre stel åt höger än förra gången. 
 
Funderade på att prova galoppera också nu när hon tar fattningarna ganska bra. Har känt att hon oftast fattar höger så även fast höger varv brukar vara sämre så provade jag det. Det gick! Inte världens finaste galopp, verkligen inte, men hon galopperade en stund iaf, och hon drog ingenting alls. Jag satt faktiskt och drev litegrann, hehe... 
 
Detta var riktigt kul, kom faktiskt inte ihåg när jag galopperade med Ghetto på en ridplan förut, så riktigt längesen var det! 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul! Heja heja, vad var det jag sa! Sist du galopperade på en plan var nog i padocken... sen dess har du inte gjort det...

Svar: precis! Jag tror också det var det faktiskt...
seawolfer.blogg.se

2012-07-19 @ 19:48:57
URL: http://beabystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0