ambitiöst

Kom inte ihåg suuuper mycket av söndagens pass men kom iaf ihåg att det var amazing så kan ju skriva lite iaf!
 
Började med att trava på ca 2-3 dm. för korta tyglar för att se hur hon skulle reagera, dessutom på ett ställe där vi brukar träna fattningar så hon kan bli lite uppspelt där. Men det gick suuuper, hon chillade på i en helt okej takt! När vi hade travat så genom hela den sträckan och kom ut till husen började hon dock undra vad som var frågan och och sänkte sig så mycket så att hon fick kontakt med bettet några steg = super låg form. Sötan! Haha här sitter man och försöker chill-rida, då ska hon jobba ^^
 
Genom skogen och blötmark och sedan en helt fantastisk trav efter hela vägen. Gick ner på den nya vägen jag hittat och gick över bron (vilket faktiskt inte var några problem alls!). Skrittade upp för en ganska lång och brant backe. När det planat ut och blivit bättre underlag fattade jag galopp och galopperade tills backens slut, vilket blir ganska långt för henne att hålla en bra galopp i. Tror hon tyckte det var roligt :)
 
Kom sedan ner på stället där vi travat från början. Skrittade tills skogen då jag kom på att vi kan ju vända och ta en galopp till iaf. Så det gjorde vi, och Ghetto gick riktigt fint och, för att vara henne, samlad och lugn  galopp. Hopn rullade på och jobbade hur bra som helst!
 
Skrittade genom skogen, kom ut på "våran" väg och där gick jag åt fel håll för att ta och trava den långa vägen hem, ca 2-2,5 km. Ghetto hade en helt fantastisk trav och där gällde det verkligen att rida med känsla, känsla och känsla! Så roligt. Efter korna så blev det hemåt och hon vart nog lite trött eftersom det vart ett jobbigare pass än jag räknat med så krävde bara några sista bra steg innan vi saktade av och skrittade helt lugnt hem.
 
Väl hemma stod hon bara och hängde med huvudet och halvsov medan jag svampade av henne lite.
 
 
Tinne Vilhelmson Silfvén och "Anton". Tävlar i Sveriges dressyrlag i OS. Snygga! Titta på OS för tusan, Sverige har riktiga medaljchanser!! Bild Härifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0