you're my happiness

Ghetto har vart helt underbar den här veckan, hon är verkligen min drömhäst! Jag fattar inte hur hon kan ha blivit så sjukt härlig att rida när bara jag ridit henne, kan inte fatta att det är jag som har lärt henne... Helt sjukt, hon gör precis som jag vill 95% av tiden vi rider numera! Har kunnat stå i lätt sits, ha långa tyglar och trava, på en rak väg. Hur många travhäster skulle liksom inte tagit tillfället i akt och dra iväg i full fart? Så fort jag säger "proo.." så skrittar hon sedan. Så fort jag sedan kortar tyglarna fattar hon allvaret och ger allt, hela tiden. Supermjuk åt båda hållen, tar både vänster och höger galopp, jättemjuk i munnen, vilar på stegen super snyggt i traven och är helt enkelt bäst all the time :)
 
Vi har haft lite problem med att fatta vänster galopp i skogen. Då jag red med Emma för nån dag sen sa hon att hon hade samma problem, och att det att hon förmodligen går lite böjd åt vänster hela tiden så hon får inte fram vänster bog. Provade att flytta henne för höger skänkel och sedan fatta galopp och det gick super! Så nu bemästrar vi det med, hihi.
 
 
En till glader bild som Bea tog!
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Så kul! =D <3 fina ni är!

2012-08-18 @ 01:04:36
URL: http://beabystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0