vatten

Blev en uteritt igår (fredag). Jag var sugen på att träna galopp så det fick bli så. Uppvärmning på vägen i trav dock. 
 
Travade ganska långt helt utan krav med långa tyglar när hon bara sprang på och tittade sig omkring. Har märkt att det ger mig väldigt bra tid till att bara fokusera på mig själv, i början kändes det faktiskt lite konstigt att ha långa tyglar i traven, lite vingligt sådär. Visar ju bara på hur mycket jag borde träna min balans.
 
Vände sedan tillbaka samma väg och travade fast med lite krav. Inte jättemycket dock, hade ju tänkt fokusera på galoppen. Men på en raksträcka bjöd hon ändå på några riktiga drömsteg, för att vara ute då :)
 
 
Bruten tygellinje och allt men vi överlever nog.
 

Tog en galopp i en uppförsbacke som brukar vara ganska mjuk på vägen men nu var mjukare pga regnet. Gick super bra, hon får så mycket lättare med takten och formen när man är ute eftersom hon inte behöver svänga. Travade vidare efter det och sen in i skogen.
 
Var ganska mycket pölar på vägen men som tur var har vi tränat på det nästan varje dag sedan vi kom :D Så Ghetto har blivit riktigt modig när det gäller vattnet! 
 
När vi kom ut ur skogen och fram på en sandväg började vi träna lite fattningar. Hon tog alla ganska bra. Blev ju dock lite uppspelt men vilken häst blir inte det när man tränar galopp? Hon lugnar ju trots allt ner sig fort :) Sista galoppen fokuserade vi på en längre galopp utan massa avbrott för nya fattningar och hon rullade på och tyckte det var kul. Travade vidare för att "trava av" lite och hon sänkte sig och gick i en riktigt hygglig takt, lugnade sig superbra efter galopperna.
 
 
Mysig bild som Josse fotat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0