slams

Idag hade jag planerat att rida på planen igen. Dock kände jag mer för att "åkrida" (typ sitta med långa tyglar och trava runt lite) men det var så bra väder för planen så det fick bli det ändå. 
 
Påväg dit travade jag iaf fram med lite långa tyglar, Ghetto var dock ganska snabb men hon lyssnade ändå jättebra för såfort jag satt mig ner och använde rösten så började hon skritta igen.
 
Väl på plan så kom såklart en traktor när vi började värma upp i skritt... Jag blev jättesur men Ghetto brydde sig inte ett dugg utan undrade mest varför jag slutade rida så det var inget att bry sig om ändå :p duktig!
 
Tränade på lite grejer i trav som vi borde börja ta tag i nu, såsom ridvägar och jag som ska sitta ner... Tränade snett igenom och 20-metersvolter idag vilket gick ganska bra. Måste bara förbereda henne och rida lite mer igenom och inför snett igenom.  Försökte också lite skänkelvikning i trav men jag vet inte riktigt vad som hände med det? Jag gjorde det en gång sen glömde jag nog bort det, haha!
 
Och eftersom jag kände för att åkrida lite så fick det bli att träna nedsittning. Vilket är lite för ett skämt mellan Ghetto och mig, jag skumpar ju typ av!) Och herrejösses, hela världen guppar ju... Ghetto blir så less på mig och mitt skumpande så hon trodde nog hela tiden att hon skulle sakta av, vilket hon också gjorde ett antal gånger :p Så varvade med lite lättridning och nedsittning. Innan hade det inte gått jättebra i formen i traven och så men när jag började rida lätt mellan nedsittningarna insåg vi nog båda hur skönt det är egentligen för då gick det mycket bättre än innan...:)
 
Blev tillslut less på det eviga skumpandet så då började vi galoppera istället. Förut gruvade jag mig lite för det men nu längtade jag nästan, är ju så kul nu när det går bättre och bättre! Tror vi red fler varv den här gången än vi gjort förut, dock saktade hon av en gång för hon inte orkade hålla den, så fattade igen och tog ett varv till bara för att.
 
Bytte sedan varv och det gick lika bra där! Efter det så travade jag några varv där vi försökte få lite lägre form. Gick hyfsat. Skrittade på långa tyglar en stund och då insåg jag att jag ville prova galoppera igen eftersom det gått så bra. Kortade tyglarna och hejade på Ghetto lite (hon fattade direkt vad som var på gång då ^^) och bytte varv och fattade galopp. Hon blev lite övertaggad och tog några snabbare språng men hon var redan lite trött så hon fick snabbt den vanliga galoppen. Tog kanske 3-4 varv sen travade jag i lite lägre form i höger varv med. Skrittade sedan hem vilket hon var väldigt nöjd med :)
 
 
Snart kan man nästan börja kräva sånt här av henne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0