skämmigt

Skämmigt vad dålig jag varit på att skriva här! Men jag och Ghetto har hunnit ha en nästan hel klockren vecka där hon var superfin ute i skogen typ 5 dar i sträck. Vi roade skogen så den fick kolla på vår snyggaste trav :) Hon lyssnade toppen på allt, galopp, trav och skritt. Kul!
 
Sen har vi också haft en lite sämre vecka (denna vecka när jag började skolan) när Ghetto har varit suuuper grinig och vilat två dagar och gått ganska lugnt de andra dagarna, förutom idag. 
 
Idag red jag och Julia till Nordanås för lite galoppträning (galoppen har varit väldigt dålig hela veckan). För min del då, eftersom Baron inte får ansträngas så mycket och dessutom hostade han ett par gånger. Vi red iaf en ny väg efter en lång stenig uppförsbacke. Skrittade den tillsammans sen tog den slut, då vände vi och jag och Ghetto galopperade tillbaka. Hon var jätte duktig och tog fattningen bra! Igår när vi galopperade bara höjde hon sig och typ studsade och hade sig men idag galopperade hon på som vanligt.
 
Kom sedan dit jag, Emma och Ida ridit för en vecka sen. Hägglunds testbana för pansarvagnar, världens mest amazing galoppbana!! Ganska mjuk och bred grusväg (tänk att pansarvagnar ska kunna köra där) och mestadels lite uppför/lite nerför. Helt underbart, så där galopperade jag flera sträckor. Värsta träningen för Ghetto, hon var alldeles svettig när vi skulle gå tillbaka till Julia och Baron. Hon tog alla fattningar super, dock inte vänster... Försökte, försökte och försökte men det blev bara korsgalopp/slängtrav/höger galopp. Men höger galopp var iaf jättefin. Hon drar ju inget längre så ja, det är inte precis ett "orosmoment" att galoppera full fart (om jag skulle vilja det) längre. Dock så körde vi normalgalopp i form och inget race, haha. Har en bit av en backe där vi kan rejsa och jag håller mig gärna till den!
 
Påväg hem övertalde Julia mig om att hoppa hindret som är över vägen. Hon och Baron hoppade först sen kkom vi som värsta fälttävlans ekipaget, haha! Världens hopp och jag kände mig verkligen som mitt i en fälttävlans tävling :p Kul!
 
 
Bild som Bea fotat. Haha Julia sa att Ghetto såg ut som en dressyrprinsessa, hihi hon är ju det ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0