blö

Typiskt, känner mig inte vidare pigg idag. Har åkt på mammas förkylning troligtvis. Orkar inteee.. Har inte tid! Har ju en massa grejer att träna till nu som jag måste vara frisk för att göra...
 
Igår iaf, så kom Bea för att fota mig och Ghetto. Började att värma upp i trav. Först kändes det jättebra, men sedan hände något, vet inte riktigt vad, och det började gå halvdåligt, som att vi inte var riktigt närvarande någon av oss. 
 
 
 
Som ni ser så gjorde Bea en fin knopp i pannan! :)
 
Bea bestämde att jag skulle få träna nedsittning vilket var ganska bra eftersom det ändå inte gick så bra ;) Började försöka och ja det gick ju såklart... dåligt, hehe. Sitter och skupar och skumpar och skumpar, Ghetto fattar ingenting och hittar ingen takt osv. Hon kan börja förstå vad jag vill i typ 3-4 steg och då sitter jag lite bättre men sentappar vi det igen... Blev inget fotande där som tur var utan Bea filmade istället, bättre för mig eftersom jag då kan se helheten sen.
 
Bea bestämde sig för att länga stiglädren ett hål vilket var bra kände jag sedan när v kortade dom igen! Tror jag ska rida med ett hål längre i framtiden :)
 
Bea hade varit duktig och släpat fram en cavaletti och ett litet hinder. Cavalettin gick utan problem, Ghetto kändes nästan precis som ridskolehästarna när man hoppar! Pigg och framåt men lyssnar ändå och blir defenitivt inte het. Superkul, och eftersom vi hoppade och körde cavaletti behövde vi inte koncentrera oss supermycket på form heller. Hon tvekade aldrig någon gång på cavalettin och var jättelätt att hålla i trav även i de konstigare svängarna jag gjorde, hehe...
 
 
HAHA, världens längsta häst över det lilla hindret!
 
Efter det lilla hindret några gåånger provade vi lite galopp. Kändes som att Bea var nöjd med den, kul att höra från experten på gångarterna ;) Nejmen Ghetto är ju så duktig så, inte särskilt snabb längre och gör så gott hon kan.
 
 
Hoppla :)
 
 
Fattar inte hur hon orkar och vill ta i såhär ibland, hon tycker ju att det är nog jobbigt att bara springa runt! Duktig :)
 
 
Sedan bestämde sig Bea för att höja hindret så vi skulle få till något som liknade ett ordentligt hopp och inte bara "superutsträckt över hindret". Sagt och gjort! Förta gången tvekade jag nog lite och drev nog inte tillräckligt så Ghetto stannade. Men sen satsade jag hårt andra gången och Ghetto tyckte det var så kul! Tog hindret en gång till och det gick lika bra det, Bea fick en riktigt bra bild med:
 
 
Har faktiskt aldrig gått så bra och enkelt att hoppa med Ghetto så det här var kul!
 
Bea tog ett par porträttbilder sen också men de tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0