You have stolen my heart

Känner att jag måste skriva om ridpasset igår. Inget mer, för då blir det så mycket tråkig text som ändå igen bryr sig om! ;) Varnar för att ni kan få se bilder på nån som ibland/ofta sitter som ett jäkla mähä! Haha, så himla fult. Men nu sa jag ta tag i det, lovar :)
 
 
 
Här jobbar vi på volt runt Bea, hade värsta känslan redan ifrån början. Hon var skit duktig på att ställa sig åt vänster, mjuk och fin. Nu har vi bytt bra varv igen.. haha.
 
 
Höger var däremot ganska svårt. Tur att Bea var tjurig och tjatade på mig. Tillslut tog jag dock av stigbyglarna och drev som attans med höger. Fick faktiskt ta till klacken ibland, kändes lite dumt men det funkade och efter en stund gick det ganska bra iaf. 
 
 
 
Paus!! Blev ju cp trött i höger ben, haha!
 
 
Stretching..;)
 
 
Började trava i det dåliga varvet på volten. Gick sådär, blev mycket gening eftersom jag var så trött i benen redan... Här krullar hon ihop sig en aning för mycket, det är ganska vanligt men det är väl ännu en grej att träna på. Ska kolla om det finns några koner vid hindrena också, underlättar lite på volt.
 
 
Fortfarande för mycket krull med rätt okej ändå :)
 
 
Körde sedan på fyrkanten. Kan man vara mer stolt eller?! Hjärtehäst  ♥ 
 
 
Körde med tredelat bett, lånar ett av Emma. Tror hon trivdes med det :) Skulle visa Bea vad som hände om jag släppte tyglarna när jag blev för trött i början på volten, och vad gör hon? Stannar... Så går det när man slutar rida ;)
 
 
 
Haha, i slutet! Skönt tyckte hon.
 

Jag måste komma ihåg att när jag rider lätt långsammare och sänker händerna så går hon också bättre. Märks jättetydligt verkligen. Och såklart att hänga med hela tiden, ha liiite kortare tyglar och TRAMPA NER HÄLARNA!!! GHAAAA SÅ FULT ATT INTE GÖRA DET!!!! 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Fina brudar! <3 duktiga ni är!

Svar: Tack!! <3 tack för hjälpen och bilderna!
seawolfer.blogg.se

2012-07-12 @ 22:57:32
URL: http://beabystrom.blogg.se
Postat av: Bea

Inga problem! =D Du vet att jag ställer upp och vill så ofta jag har tid och kan! =)

2012-07-13 @ 23:54:14
URL: http://beabystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0