träningsrunda

Som rubriken blev det en träningsrunda idag där travisarna brukar springa runt ^^ Dock så springer vi mycket finare än dom!
 
I skritten körde jag lite som vårat korta skrittpass igår, lite finlir med formen. Försökte se till att det kändes som att "rida i uppförsbacke" hela tiden. Det betyder att hästen sänker baken och höjer ryggen, vilket är bra. I skritten går det jättebra och i traven skötte hon sig exemplariskt också ca 90% av tiden. kul!
 
Avslutade med ca 3 galopper på fältet i skogen. Hon tog fattningarna ganska bra och första galoppen blev ganska lugn. Andra galoppen blev lite för snabb och den tredje blev lite "nu förstår jag inte matte, ska vi trava eller galoppera?". Haha. Men det gick ganska bra ändå, speciellt traven på vägen.
 
 
"Rida hästen i uppförsbacke". Haha skämt åsido. Lite snubbel.
 
Var i Sundsvall igår så passade på att köpa ett nytt bett. Blev detta efter rekommendation av både Bea och Emma.
 
Funkar bra tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Bea

Fippelhäst!

Svar: Haha ja, snubbel snubbel..
seawolfer.blogg.se

2012-07-28 @ 20:56:45
URL: http://beabystrom.blogg.se
Postat av: Linnea

HAHA, jag vet... Till mitt försvar så stod det att inlägget inte hade publicerats så jag försökte några extra gånger ;) Sen såg jag att det blev publicerat ändå...

Svar: haha blev precis samma för mig! Fast jag dampade inte lika mycket som du, mitt inlägg kom upp ca 4 gånger..;)
seawolfer.blogg.se

2012-07-30 @ 15:00:12
URL: http://dallu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0