slappt

Igår var både jag och Ghetto riktigt slappa för det var riktigt varmt, typ 22-23 grader i skuggan! Så varken jag eller hon kände för att göra nåt seriöst.

 

Var iaf planerat att rida arnäsleden upp till grusgropen.Värmde upp likadant som vanligt, kravlös skritt (förutom att hon ska lyssna på start och broms då) och likadan trav. När vi kom ut ur skogen började jag kräva lite av henne på vägen i skritten och det gick super, likadant som det varit hela den här veckan. Sedan gick vi förbi ett hus där det satt lite folk som jag stannade och pratade med. De tyckte Ghetto var jättefin :D (De hade förmodligen sett när vi jobbade lite på vägen) Där vid huset kom det också en hund i full fart mot oss men Ghetto brydde sig inte alls, cool ^^

 

Skrittade vidare och nu var vi verkligen lata. Ghetto gick med nosen i marken genom skogen och uppe på vägen igen när vi travade så gick hon på lite halvlånga tyglar i en bra och taktmässig trav hela tiden. Inne i skogen igen travade vi i en backe, på slutet hade jag helt långa tyglar och när backen var slut stannade hon av sig själv, haha! Kände att det blev för mycket där uppe på backen med alla flugor och värmen så då vände vi hemåt igen. Skönt att bara kunna sitta och åka nån gång, hehe.

 

Idag så¨hade jag lite bråttom så det blev bara en skrittur på ca 40 min. Kollade en stig jag sett som gick upp i skogen men vi kom inte så långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0