mycket har hänt

Det har hänt ganska mycket sen sist, åkt i backen, tränat galoppfattningar och ridit med Anjelita och hennes nya medryttare. Galoppfattningarna går bättre och bättre, igår efter att vi skiljts från Brolle och Pelle så tog vi några fattningar på en raksräcka i skogen. Ghetto tyckte det var jättekul (såklart, haha...) och var jätteduktig och fattade direkt varje gång. Två stycken tog vi tom. från skritt :)
 
Idag var jag till plan med Emma och Quix. Gått ganska dåligt de senaste två dagarna, förutom fattningarna igår. I förrgår när jag var på planen så åkte jag ju av i galoppen! Haha så typiskt mig. Så det kändes ganska bra att Emma var med idag. 
 
Ghetto gick hur bra som helst. Fick dessutom bekräftat att jag behöver korta tyglarna lite så att hon tar mer stöd och på så sätt får hjälp med balansen. Hon gick då hur fint som helst i traven (så länge hon orkar då, ett par steg åt gången)!
 
Sedan gjorde vi ett nytt galoppförsök. Alla fattningar blev dock väldigt dåliga :( Men den gick 1000 gånger bättre än i förrgår. Tog åt båda hållen och hon var nog ganska glad att bara behöva koncentrera sig på att springa framåt..
 
Innan vi gick hem igen så gick vi längst ner på fältet nedanför planen och galopperade upp. Mysigt! Gräset var dock typ en meter så det kändes nästan som att stigbyglarna skulle fastna ett tag.. :p
 
 
Bild från i februari. Gud vad jag tyckte hon gick bra här... Haha! Sån himla skillnad nu. Där hade vi bara ridit ut och gjort i princip samma hur länge som helst vilket resulterade i en sjuuukt stel Ghetto. Idag var hon super böjlig åt båda hållen, blir så när man kan börja jobba med skänklarna ute i skogen med, utan att hästen blir helt galen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0